Una nova experiència: participar a un TEDx

8811978647_24b612dfe2_o

El passat divendres 24 de maig es va celebrar el segon TEDxUdG, Swell People and ideas: Beyond University (Gent i idees fantàstiques, més enllà de la universitat). La organització em va convidar a participar-hi, amb la condició de que la meva història tingués a veure amb la Ciència i el Territori, una mica més enllà de la Universitat.

Immediatament em va venir una idea al cap: com ens veuen els estudiants gironins i catalans als científics? Ja fa temps que des de la C4D (conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i Innovació FCRI) ho estem treballant, amb unes conclusions molt interessants. D’aquí va sortir la meva intervenció I’m a scientist. How do you see me?

Un moment abans de sortir. Sort de la Cristina que et fa sentir com a casa.

Un moment abans de sortir. Sort de la Cristina que et feia sentir com a casa. Fora nervis!

Realment tota una experiència. Veient l’actitud del públic, molt i molt variat, que s’ho estaven passant bé amb les meves idees, vaig acabar gaudint-ne més que ells. Això té molt a dir de la xerrada, si realment pots dir que t’ho has passat bé és que no va anar pas malament. La meva valoració és molt i molt positiva. Explicar una idea en 10 minuts, i que la gent la visqui. Això és l’ànima del TEDx.

Part de l'equip del projecte Carme Auguet.

Un altre dels projectes en el que estem treballant també va ser protagonista del TEDxUdG: Transformant l’Educació Primària – Presentació del projecte de col·laboració de la Universitat de Girona amb l’escola Carme Auguet. Es tracta de un projecte multidisciplinari entre quatre grups de recerca de la UdG, l’escola Carme Auguet de Girona, el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Girona. Un altre exemple de com la Universitat va una mica més enllà.

Aprofito aquest blog per donar les gràcies a l’equip per convidar-m’hi, i felicitar-los per la bona organització. Ja podeu anar preparant el proper. Us aconsello que hi participeu.

Podeu veure les fotos de tot l’esdeveniment aquí.

Podeu recuperar el vídeo de tota la sessió aquí. (I’m a scientist. How do you see me? a la Sessió 1, al voltant de 1hora).

Deixa un comentari

